Hét handboek voor leerkrachten

Je bent een fantastische leerkracht, met passie en liefde voor jouw vak zorg jij ervoor dat ‘jouw’ kinderen iedere dag bijleren. Jouw klas bestaat niet meer uit tweeëntwintig maar uit dertig leerlingen waarvan twee kinderen met de diagnose ADHD. Iedere dag werk jij keihard om alles in zo goed mogelijke banen te leiden en je ploetert jezelf regelmatig de dag door. Hoe ga je om met een leerling die ADHD heeft? En hoe zorg je ervoor dat je langer dan een paar minuten zijn aandacht behoudt? Dit zijn vragen die jij jezelf wellicht ook weleens stelt.

Speciaal voor jou heb ik ‘Hét handboek voor leerkrachten’ geschreven. Ik leer je hoe je een kind met ADHD kunt begeleiden en hoe jij ze als leerkracht (weer) tot leren krijgt.

Onderwerpen die onder andere aan bod komen zijn:
•⁠ ⁠Controle op gedrag
•⁠ ⁠Aandacht behouden
•⁠ ⁠Meisjes met ADHD
•⁠ ⁠Het brein
•⁠ ⁠Aanpassingen in leerstof
•⁠ ⁠Do’s & dont’s
•⁠ ⁠Plek in de klas